KOOLMEES .vogelpraat.nl

Ga naar discussie: VorigeVolgende
Ga naar: Kies forumKies discussieNieuwe discussieZoekenLog in
Pagina's: 1234567Volgende
Huidige pagina: 1 van 7
jonge koolmees uit nest gevallen
Gepost door: Maikel (IP gelogd)
Datum: 27 September 2006 18:55

Hallo!

Wij hebben een jonge koolmees gevonden die uit zijn nest is gevallen. De moeder is nergens te bekennen...

Heeft iemand een idee wat je zo'n beestje te eten moet geven? Ik hoop dat hij niet dood gaat.

Bedankt!

Maikel

Re: jonge koolmees uit nest gevallen
Gepost door: Paulus (IP gelogd)
Datum: 28 September 2006 15:30

Je kan een speciaal spuitje halen bij de dierenwinkel. Met universeel voer kan je het beestje voeden. Het lukt zeker! Naderhand zal de vogel altijd in de buurt blijven. Hij zal zeer tam zijn.

Gepost door: mary (IP gelogd)
Datum: 07 May 2007 18:42

ik heb een dringende vraag wij hebben 4jonge koolmeesjes die verlaten zijn door de moeder wij willen ze graag opvoeden,maar wat moet ik doen als ze in de eerste instantie niet willen eten....we doen ons best met maaien voeren...ik hoop voor antwoord terug groetjes

Gepost door: pipi (IP gelogd)
Datum: 20 May 2007 19:48

mary Schreef:
-------------------------------------------------------
> ik heb een dringende vraag wij hebben 4jonge
> koolmeesjes die verlaten zijn door de moeder wij
> willen ze graag opvoeden,maar wat moet ik doen als
> ze in de eerste instantie niet willen eten....we
> doen ons best met maaien voeren...ik hoop voor
> antwoord terug groetjes

Hallo Mary,

Ik weet niet of ie nog leeft, maar ze eten dus insecten. Je kan als hioj zn bek niet open doet, met je vingers aan de zijkant heel zachtjes z'n bekje een beetje 'open breken'. Werkt goed. Als je ook even pieppieppeip zegt, gaat het makkelijhker, echt waar!

Groeten!!

Gepost door: Rianne (IP gelogd)
Datum: 21 May 2007 11:57

Wat dacht je van die beestjes gewoon naar het vogelasiel oid brengen? Dierenambulance komt ze zelf vaak ophalen.
Weinig jonge vogeltjes overleven als ze door mensen gevoed worden, aangezien dit vaak wel met een goede intentie gebeurt, maar met verkeerd voer.

mary Schreef:

musje uit nest gevallen
Gepost door: Lisa (IP gelogd)
Datum: 26 May 2007 22:02

Hallo, mijn zusje heeft laatst een jong musje op de grond onder een boom gevonden, zij heeft6 het diertje mee naar huis genomen waarna wij hem wat te eten hebben gegeven.
Namelijk Nutribird, een soort poeder wat je met water kunt vermengen en dat via een spuitje in het bekje kan stoppen.,
Blitz, het musje, at er gretig van en het gaat nu heel goed met hem. We zouden alleen graag willen weten of dit voer een goede oplossing is en of je het musje telkens moet voeren als het begint te piepen.

Ik hoor graag van jullie,

Lisa

Gepost door: Lisa (IP gelogd)
Datum: 26 May 2007 22:04

Hallo, wij voeren een jong musje(ook uit het nest gevallen) "nutribird" it is een soort poeder oplosbaar met water, opwarmen en zo met een spuitje het bekje in, Blitz, het musje, at er gretig van en vond het erg lekker, ik hoop dat je hier iets aan hebt,
groetjes Lisa

Jonge koolmees gevonden
Gepost door: Mup (IP gelogd)
Datum: 31 May 2007 15:18

Hallo,

Even een vraag. Wij hebben vanmorgen een jonge koolmees gevonden. Hij slaapt alleen maar, verder vraagt hij niet om voedsel. Wij willen hem eigenlijk een dagje laten bijkomen (heeft ook een manke poot, misschien tegen een muur opgevlogen?) en dan morgenvroeg weer uitzetten, maar vandaag eet hij niet. Ben er ook niet zeker van wt hij moet eten. Kan geen rupsen vinden. Iemand nog tips?

Alvast bedankt!

Gepost door: Mady (IP gelogd)
Datum: 15 June 2007 11:03

mary Schreef:

Heej
wij hebben nu ook een jong koolmeesje (door de kat gevangen)
hij is even aan t bijkomen maar ik kan hem al wel voeren omdat ik
wel eens eerder een jonge merel heb verzorgd je doet het volgende
(soms duurt het een paar minuten voor de vogel het doorheeft)

Je kunt een vogel stukjes kattenvlees voor kittens geven. Doe dit aan een pincet
en hou de pincet tussen duim en wijsvinger en sprijt de andere vingers uit zodat je hand de vorm krijgt van een vogeltje.
Zorg dat de vogel je hand ziet en behgin op een metertje afstand boven de vogel en
maak een vliegende beweging naa rbeneden, dan zal het vogeltje zijn kopje in zijn nekje zleggen en zijn bekje spreiden.

Zo lijkt het alsof zijn moeder aankomt vliegen met een stukje voedsel in haar bek en dat zal het vogeltje herkennen.

Gepost door: JW (IP gelogd)
Datum: 30 June 2007 13:24

Ik ben heel blij met de tip van de pincet en de aanvliegbeweging. Het werkt inderdaad. Hopelijk vliegt de koolmees binnenkort uit.

Re: Jonge koolmees gevonden
Gepost door: hillany (IP gelogd)
Datum: 01 July 2007 12:24

Hallo.
ik heb gister avond een Klein koolmeesje gevonden.
hij is niet gewond ofzo maar ik weet niet hoe ik hem moet eten geven.
en wat hij moet eten. ik heb we een klein spuitje maar wat moet er in.. Melk of Water..
Mail alstublieft Terug..!!!
Grotjes Hillany

jong musje
Gepost door: kevin (IP gelogd)
Datum: 19 July 2007 14:53

wij hebben vandaag een jong musje gevonden hij was verdwaald ofzo maar nu hebben we hem maar dat dutribird waar kun je dat kopen en hoe vaak moet je hem voeden per dag

Gepost door: C. (IP gelogd)
Datum: 24 April 2008 19:53

Hallo,

Wij hebben denken wij een spreeuwtje gevonden, het is heel tam, en ongeveer 3 weken oud.
Wij hebben hem nat brood gegeven, met water en een hard gekookt eitje wat het dier erg lekker vond
nu doet het beestje een avondslaapje en is dodelijkvermoeid.

Zo te zien red het vogeltje het wel, maar ja...

IK wil eigelijk nog wel wat info. Hebben...

Gepost door: Peet (IP gelogd)
Datum: 09 May 2008 21:15

Ik heb een piepklein koolmeesje, 4 jonkies waren uit het nest gegooid, lijkt het wel, ik vond ze 3 meter vanaf het kastje. Het beestje is nog kaal en heeft de ogen nog gesloten. (de 3 andere waren al dood)
Ik heb het piepkleine reepjes gekookt eiwit en kleine reepjes van een sappig kattebrokje gegeven.
Het bekje ging vanzelf open. hoe vaak moet zo'n beestje eten? Ik hoorde iets van 60x per dag?
Dat poeder, nutribird, haal je bij de dierenzaak?
Het is nog zo klein, het kan zichzelf niet warmhouden. Ik hoop maar dat het morgen nog leeft....,
misschien met een rode lamp?

Gepost door: sophie (IP gelogd)
Datum: 11 May 2008 01:37

Ik heb van daag ook een kollmeesje gevonden en heb om info gezocht ,je moet het dier om het half uur voeden,ge kan hondenvoer kopen uit blik en met een kleine hoeveelheid in het bekje brengen met een pincet.
Het diertje warm houden met infrarood licht. Vooral geen water geven het schijnt dat het vacht binnen krijgt via de voeding.
Je begint te voeden vanaf de zonsopgand tot de zonsondergang.
Ik geef ook wat piepkleine stukjes brood gedipt in temperatuurwarme melk,voeding altijd geven op kamertemperatuur., beetje tikken onfer zijn bek en hij doet zijn bekje open . als hij dat niet meer doet heeft het geen honger meer.

Je bent niet de enige met hetzelfde probleem,maar bij mij blijkt het te werken,heb je ook al iets gevonden,laat iets weten hopelijk leef het nog

nest jonge katjes gevonden in de garage
Gepost door: Eva (IP gelogd)
Datum: 11 May 2008 13:03

hallo (:

vandaag hebben we via onze hond gemerkt dat er een nest jonge katjes( met een wilde mama kat ) in de garage zitten.
nu onze hond probeert de hele tijd bij die katjes te geraken en dus beginnen de mama kat en onze hond te vechten. Maar om dit te voorkomen hebben we de plek waar het nest zit afgeloten zodanig dat de hond er niet meer bij kan. En tnog steeds probeert onze hond om er bij te geraken.
Nu is mijn vraag wat moeten we nu doen met die nest jonge katjes?

groetjes Eva !

Gepost door: Charlotte (IP gelogd)
Datum: 12 May 2008 14:49

hetzelfde probleem heb ik nu. een jong vogeltje zonder ouders zit bij ons op zolder, Geen idee hoe hij daar is beland, maar wat moet ik nu doen? volgens de wet mag je geen wilde vogel opvoeden.

Gepost door: jennifer (IP gelogd)
Datum: 21 May 2008 01:05

Hallo,

Wij hebben deze avond een koolmeesje gevonden in de tuin. Het heeft een gebroken pootje.

Wat moeten we doen?

Groetjs,

Jen

Gepost door: jordy (IP gelogd)
Datum: 21 May 2008 10:26

je moet hem bruin brood en melk geven dat heb ik ok gedaan en wormpjes

Gepost door: natalie (IP gelogd)
Datum: 22 May 2008 21:40

hallo mensen
ik heb gisteren een nest gevonden van 10 koolmeesjes ik heb ze sinds gisteren avond en voer ze om de 10 minuten doden maaien mag niet levend
ze doen het heel goed alle 10
rupsen kan ik niet vinden
wie heeft er tips voor mij
ze ten allemaal goed tot nu toe ik voer ze met een pincet wie weet hoe lang het duurt tot ze gaan vliegen?
ze zijn nu een week oud

Gepost door: freya (IP gelogd)
Datum: 27 May 2008 23:29

mijn kat had vandaag ook ene klein koolmeesje vast maar ik ben het gaan "redden" geen mama die kwam opdagen dus zijn we het geginne te voederen. met brood in melk gesopt wnat melk zou zorgen voor de eiwitten
broekei(het vogeltje) slaap t in een doos in en vogelkooitje, met een handdoek in en watjes zodat het warm blijft.

ik weet niet hoe oud hij is maar hij heeft al veel pluimpjes en eet goed. en slaapt nog veel dta wel.
die nutribird? zou ik die mss het beste gaan halen of moet ik rupsen vangen? ik hoop dta broekie het haalt.
groetjes

Gepost door: Giulia (IP gelogd)
Datum: 29 May 2008 17:23

Mijn grijze kat heeft vandaag een musje te pakken gehad en nu heeft het een gebroken pootje. Hij fladdert wel in de kooi, waar ik hem ingezet heb, maar hij draait steeds rond. Hoe kan ik hem helpen?

Gepost door: Caroline (IP gelogd)
Datum: 30 May 2008 18:59

Enkele uren geleden vonden we op ons terras 4 jonge vogeltjes, 3 waren dood maar eentje leefde nog.
Ik heb een hele tijd gewacht of de ouders kwamen, maar het vogeltje alleen achterlaten leek gevaarlijk (twee van de andere vogeltjes was het kopje afgebeten :s)

Nu heb ik het vogeltje bij me, we denken dat het een mereltje is, maar het wil voorlopig niet eten. Het ligt de hele tijd te slapen, moet ik het zo laten of toch proberen te laten eten?

Gepost door: jacobien (IP gelogd)
Datum: 30 May 2008 20:22

hallo,

Vanmiddag heb ik een koolmeesje gevonden op ons terras, heeft donshaartjes en doet pogingen tot vliegen, maar dit lukt hem nog niet. Heb hem wormpjes gegeven, waarvan hij goed eet.
Heb de dierenambulance gebeld, deze vertelde dat het meesje weer teruggeplaatst moest worden op het gevonden plekje en dat de moeder dan vanzelf zal komen. Echter dit gebeurde niet, en het beestje bleef piepen.
Nu is mijn vraag: Kan ik het beestje blijven voeden totdat het uit kan vliegen? Zoja, hoevaak moet het wat hebben per dag?
Graag hoor ik van jullie!

Groeten Jacobien

Gepost door: sam grootjans (IP gelogd)
Datum: 01 June 2008 12:42

hallo,

ik hbe gister een vogeltje gevonden in onze tuin.Maar weten niet wat van soort het is want hij is nog heel jong.Wat van soort is het.Enne wat moet we hem van eten gegeven

mail aub wat ik moet doen

Datum: 01 June 2008 12:42

hallo,

ik hbe gister een vogeltje gevonden in onze tuin.Maar weten niet wat van soort het is want hij is nog heel jong.Wat van soort is het.Enne wat moet we hem van eten gegeven

mail aub wat ik moet doen

Datum: 01 June 2008 12:45

aub mail me als u wilt helpen dan kan ik ook een foto sturen hoe het vogeltje eruit ziet

Gepost door: alexandra (IP gelogd)
Datum: 15 June 2008 18:52

Hej

Dernet kwam mijn kat aangelopen met een vogeltje in zijn muil, het was een koolmeesje ik heb het beestje 'gered' , het heeft een klein wondje op de zijkant die oppervlakkig lijkt. (zou ik dat mogen verzorgen met isobetadine? desinfectere dus) het vliegt wel al (dus ik weet de leeftijd niet) maar ik heb gezocht vanwaar het diertje kon komen en ik vind geen nest. en als ik het direct vrijlaat gaat mijn kat of een van de vele katten in de buurt het direct weer vast hebben... HELP...http://i31.tinypic.com/23hljia.jpg dit is hem/haar

piepklein musje gevonden
Gepost door: sanne (IP gelogd)
Datum: 21 June 2008 17:42

ik heb een een pasgeboren mus gevonden en het heeft een wonde aan zijn hoofdje en ik heb een papje gemaakt van brood en melk en heb dat zo eten gegeven maar is dat wel goed dat eten? en denken jullie dat ik dat musje zo in leven kan houden? welke tempratuur moet het hebben? en om de hoeveel tijd moet ik het eten geven?
a.u.b. help me....

Gepost door: aminam (IP gelogd)
Datum: 21 June 2008 17:54

hey , wij hebben een nest gevonden dat de moeder nadat het nestkastje uit de boom was gevallen had verlaten. er zaten nog enkele eitjes in(ik denk van en koolmees). er waren er nog drie heel. hoe moeten we dat nu uitbroeden. We hebben het voorlopig in een kindersuprise-eitje gestonken en dit onder onze oksel geplaatst. de temperatuur bedraagt +/-35 graden. er zitten ook watten rond het eitje.kan het kwaad als het eitje een tijdje niet warm gehouden is? toen we het vonden was de temperatuur +/- 27 graden.
hebben jullie nog tips.

Pagina's: 1234567Volgende
Huidige pagina: 1 van 7

© Vogelpraat.nl 2005 - 2014   -   Beheer: Jaap Repko